Kako Da NapišEte Propratno Pismo

Kako da...? (upustva) Trekbekovi (0) Komentari (2)   

Iako su mišljenja o tome da li poslodavci propratna pisma (Cover Letter na engleskom) uopšte čitaju, naša preporuka i savet je da ih svakako priložite zajedno sa biografijom. Jer, bez obzira na to da li će potencijalni poslodavac pročitati prvo Vaš CV, pa tek onda propratno pismo, ili pak obrnuto, ili ga možda neće čitati uopšte, svi oni očekuju da se propratno pismo nađe zajedno uz vašu biografiju.

A šta je propratno pismo? Dokument koji je prilično značajan za Vaše predstavljanje potencijalnom poslodavcu. Jer, bez obzira na sve podatke u biografiji, i na način njene prezentacije, ipak je to samo skup više–manje sličnih podataka koji Vas neće previše izdvojiti od ostalih kandidata. Dakle, propratno pismo je Vaša šansa da ostavite što bolji utisak na potencijalnog poslodavca. I sam stil pisanja propratnog pisma donekle je različit od stila pisanja biografije. Dok biografija u stvari predstavlja sumu Vaših ukupnih znanja i kvalifikacija, taksativno navedenih, dotle je propratno pismo pravi način da potencijalni poslodavac uoči Vašu veštinu u pisanoj komunikaciji. Propratno pismo takođe treba i da Vas predstavi na pravi način, da istakne, a ne pobroji Vaše kvalifikacije, da detaljnije pojasni ono što je u biografiji samo naznačeno. Sve to, sa samo jednim ciljem – da Vam potencijalni poslodavac zakaže usmeni razgovor.

Propratno pismo je, inače, prilično kratka forma sa jasno organizovanom strukturom. Preporuke u vezi sa izgledom stranice, tipom slova, poravnanjem i ostalim grafičkim i vizuelnim elementima isti su kao i oni koji su navedeni u uputstvu za pisanje CV-a, tako da ih ovde nećemo navoditi. U zaglavlju pisma navedite Vaše podatke (ime, prezime, adresu, kontakt). Pod kontaktom se podrazumevaju telefon i eventualno e-mail adresa. Pravila učtivosti nalažu da se broj mobilnog tetlefona ne navodi, osim ukoliko to poslodavac izričito nije zahtevao u oglasu, odnosno, ukoliko kandidat nema nijedan drugi.

Ispod adresnih podataka, u levom uglu, navodite ime, prezime, funkciju i organizaciju onoga kome se obraćate. Najbolje bi bilo da znate ime osobe koja će čitati Vaše pismo i da se direktno njoj obratite.

Ispod adrese primaoca sledi datum. Datum se piše arapskim brojkama, bez nule ispred jednocifrenih brojeva, sa tačkom iza. Nakon datuma piše se puno ime meseca, pa onda godina sa četiri cifre i tačkom. Ispred datuma možete navesti i me grada iz kojeg pišete (npr. Beograd, 25. novembar 2004. godine). Pismo počinjete sa Poštovani gospodine/gospođo, a završavate uobičajenim frazama „Sa poštovanjem”, „Srdačan pozdrav” i sl.

U prvom pasusu Vašeg propratnog pisma obavezno treba da navedete za koje radno mesto konkurišete i gde ste dobili obaveštenja o konkursu. Ukoliko konkurišete na više radnih mesta u istoj firmi, nemojte se stideti da to i navedete. U drugom pasusu pisma navedite sve kvalifikacije koje posedujete i veštine kojima baratate (poznavanje jezika, rad na računaru, učešće na seminarima, obrazovnim skupovima i sl.). Nikako se ne ograničavajte na puko nabrajanje i navođenje. Dodajte kratko i sažeto obrazloženje za svaku od kvalifikacija. Najbolje bi bilo da prethodno stečena iskustva, kvalifikacijame i veštine izložite po nekakvom hronološkom redosledu. Važno je i da procenite koje su od Vaših veština interesantne za konretno radno mesto, te da na njih stavite akcenat.

Pretposlednji pasus Vašeg propratnog pisma trebalo bi da potencijalnom poslodavcu da Vaš odgovor na pitanje „Zašto želiš baš taj posao?”. Dakle, potrudite se da ostavite utisak da ste, ne samo prava osoba za taj posao, nego i da je taj posao pravi za Vas.

Na kraju, pre onog „Srdačan pozdrav” obavezno izrazite spremnost za usmeni razgovor, čime potencijalnom poslodavcu sugerišete konkretne namere.

Ukoliko uz propratno pismo i CV poslodavcu šaljete još neka dokumenta, obavezno navedite, na kraju, propratnog pisma, koja su dokumenta u pitanju. Ukoliko ih nemate biće dovljno da na kraju propratnog pisma navedete samo CV.

Opširne informacije u vezi sa poslovnom korespondencijom, pisanjem biografije, eseja, motivacionog pisma i ostalih dokumenata neophodnih pri traženju zaposlenja možete naći na adresi www.infostud.com

Kako Da NapišEte Poslovno Pismo

Kako da...? (upustva) Trekbekovi (0) Komentari (3)   

 

Osnovni elementi
Zaglavlje/adresant
Datum
Adresat
Predmet
Uvodni pozdrav
Tekst
Završni pozdrav
Ime i prezime i potpis
Prilozi

Poslovno pismo osnovni je vid komunikacije u savremenom poslovanju, čija je svrha da čitaocu pruži određenu informaciju. Iako poslovno pismo po pravilu služi za komunikaciju između dve različite kompanije, kada god želite da imate trajnu zabelešku o tome da ste nekom poslali neku informaciju, odlučite se za pisanje poslovnog pisma.

Ova vrsta dokumenta ima veoma jasno i precizno definisanu strukturu koja ne trpi odstupanja. Prvo, i najvažnije, primaocu poslovnog pisma mora odmah biti jasno uočljivo ko mu piše. Dakle, u vrhu stranice, zaglavlju, pišu se osnovni podaci pošiljaoca – adresanta. Preduzeća naravno imaju svoje memorandume u kojima se nalaze ovi podaci. Ukoliko je reč o individualnom poslovnom pismu, u zaglavlju stoje osnovni podaci o pošiljaocu – ime, prezime, adresa, kontakt telefon (pravilo o broju mobilnog telefona primenjuje se i u ovom slučaju), e-mail.

Sledeću celinu predstavljaju podaci o primaocu. Dakle, naziv kompanije, odnosno ime, prezime i adresa primaoca. Ukoliko znate ime i perezime primaoca, pravila lepog ponašanja vezana za ovaj vid poslovne korespondencije nalažu da se uz ime i prezime navedu i podaci o funkciji/zvanju osobe kojoj se obraćate.

Ispod adresnih podataka primaoca navodi se mesto i vreme pisanja pisma. Datum se piše arapskim brojkama, bez nule ispred jednocifrenih brojeva, sa tačkom iza. Nakon datuma piše se puno ime meseca, pa onda godina sa četiri cifre i tačkom. Nakon datuma slanja pisma, navodi se predmet pisma, odnosno kratak i jasan opis sadržaja pisma (npr. Predmet: Ponuda)

Primaoca pisma oslovljavajte u skladu sa pravilom – ako je primalac poznat, pismo započinjete rečima „Poštovani gospodine/gospođo Petrović”. Ukoliko ne znate ime i prezime adresanta, pismo počinjete samo frazom „Poštovani”. Prvi pasus Vašeg poslovnog pisma treba da sadrži jasnu i preciznu informaciju o razlozima Vašeg obraćanja adresatu. Ostali deo teksta treba da se odnosi isključivo na predmet Vašeg pisma. Informacije treba da su kratke, stil pisanja jasan i sažet. Posebnu pažnju obratite na pravopis. Poslednji pasus, pre pozdrava, služi da iznesete svoja očekivanja u vezi sa predmetom Vašeg pisma. Na kraju, naravno, pozdrav. Opet formalan – „S poštovanjem” , „Srdačan pozdrav” i sl. Veoma je važno da ne zaboravite da se na kraju pisma potpišete, ali i da obavezno otkucate svoje ime i prezime.

Na kraju, ukoliko uz Vaše poslovno pismo šaljete i bilo kakvu prateću dokumentaciju, to obavezno i navedite, na kraju pisma, pod stavkom „Prilozi”, taksativno pobrojano.

Što se grafičkog izgleda stranice tiče, u savremenoj poslovnoj komunikaciji postoji više prihvaćenih oblika poslovnog pisma – blok forma, zupčasta, kombinovana, slobodna... No, bez obzira za koju se formu odlučite, navedeni elementi isti su za sve. Što se tipografskih pravila tiče, i ovde važi preporuka da koristite standardne fontove, dakle, Times New Roman ili Arial, ne veće od 12 tačaka.

Opširne informacije u vezi sa poslovnom korespondencijom, pisanjem biografije, eseja, motivacionog pisma i ostalih dokumenata neophodnih pri traženju zaposlenja možete naći na adresi www.infostud.com

Kako Da NapišEte CV

Kako da...? (upustva) Trekbekovi (0) Komentari (8)   

Kako napisati CV

CV je dokument koji je danas obavezni deo svake prijave za posao. Svrha CV-a, (Curriculum Vitae na latinskom, Resume na engleskom) odnosno biografije jeste da Vas i Vaše obrazovanje, odnosno stručne kvalifikacije predstavi potencijalnom poslodavcu.
Ovaj dokument treba da bude, pre svega, koncizan i lepo strukturisan i da Vas, naravno, predstavi u najboljem mogućem svetlu.

Na internetu postoji mnoštvo vodiča koji će Vas, do najsitnijih detalja, uputiti u tajne pisanja CV-a za svaku konkretnu situaciju. Jedinstveni obrazac pisanja CV-a ne postoji, no, ipak, iz sveg tog mnoštva može se izvesti nekoliko smernica koje Vam mogu pomoći da lakše napravite potrebni dokument.

CV koji pišete prilikom konkurisanja za posao ne bi trebalo da bude duži od jedne A4 strane. Dokument se piše slovima Arial ili Times New Roman, s tim što je u pošti Srbije kao zvaničan tip slova u upotrebi Times New Roman. Veličina slova bi trebalo da bude između 10 i 12, ali nikako preko 12 jer prevelika slova ostavljaju loš utisak. Propisana veličina slova za dokumente ovog tipa u Pošti Srbije je 12.

Uz CV se šalje i propratno pismо, čak i ako nije eksplicitno naznačeno da je propratno pismo potrebno. Ovo pismo ima za cilj da upozna čitaoca sa Vašom biografijom, da uputi na njene važne delove, a može sadržati i nešto što niste mogli staviti u biografiju zbog nedostatka prostora. U pismu jasno naznačite za koji posao se prijavljujete.

Za slanje prijava poštom, pronađite adekvatne koverte A4 ili eventualno A5 formata. Potrudite se da celokupni izgled pošiljke odaje izgled uredne i obrazovane osobe.

Sama biografija bi, u skladu sa važećim opštim pravilima, trebalo da sadrži sledeće: lične podatke, cilj biografije, obrazovanje, nagrade i priznanja koje posedujete, praktično iskustvo, vannastavne aktivnosti, strane jezike, znanje kompjutera, hobije.

Lični podaci

Ovde treba navesti ime i prezime, datum i mesto rođenja, adresu stanovanja, e-mail, telefon i nacionalnost. Ukoliko imate dve adrese ili dva telefona, navedite oba. Broj svog mobilnog telefona izostavite, sim ukoliko to poslodavac izričito nije zahtevao u oglasu, odnosno, ukoliko nemate nijedan drugi kontakt telefon. U rubrici lični podaci navedite i svoj bračni status, odnosno decu, ukoliko ih imate. Pomenite i roditelje i njihova zanimanja.

Ukoliko Vaša biografija privuče nečiju pažnju, ta osoba će pažljivije pogledati Vaše lične podatke. Važno je samo da su oni tu. Naročito se nemojte truditi da ulepšavate tekst različitim tipovima slova, crtežima, animacijama i slično. Jedino morate obratiti pažnju da ime i prezime bude napisano većim slovima, kako bi čitalac imao jasnu sliku čija je to biografija. Naslov „Biografija” (Curriculum Vitae, Resume) trebalo bi da stoji u gornjem delu strane, međutim, ako nemate prostora možete ga i izostaviti, jer, ukoliko je biografija dobro napisana, biće jasno o čemu se radi, pa se to ne mora naglašavati.

Cilj pisanja biografije

Cilj treba da je koncizno napisan i da označi šta Vi želite od svoje karijere, odnosno radnog mesta, shodno vrsti posla za koji konkurišete. Može biti napisan u jednoj ili u nekoliko rečenica. Pisanje cilja može da bude prilično teško, tako da savetujemo da malo više vremena i pažnje posvetite upravo ovom delu CV-a.

Obrazovanje

Ukoliko ste završili fakultet, navedite akademsko zvanje, i kada i gde ste diplomirali. Prosek ocena navedite samo ako je reprezentativan

Nagrade

Informacije o nagradama i priznanjima se unose nakon informacija o obrazovanju. Možete ih uneti i u okviru obrazovanja ali bi to može da deluje prenatrpano, ali i nepregledno za osobu koja čita Vašu biografiju. Takođe možete navesti stipendije, nagrade, konkurse u inostranstvu na kojima ste aplicirali tokom akademskog školovanja. Ovde ne morate navesti samo naziv, godinu i mesto. Možete, u nekoliko reči, i opisati ono što smatrate da je bitno kod ovih nagrada, stipendija itd.

Praktično iskustvo

U okviru praktičnog iskustva navedite sva dosadašnja radna angažovanja. Nemojte umanjivati ono što ste radili, i nemojte se stideti toga. Navedite gde ste radili, kada i koliko. Koje su bile Vaše odgovornosti i šta ste tamo naučili. Pokažite budućem poslodavcu da ste osoba koja želi da uči i razvija svoje potencijale u svim situacijama. Sveukupno gledano, ove informacije treba da Vas predstave kao osobu koja ima inicijativu i kreativnost. Ne zaboravite da treba da ubedite čitaoce Vaše biografije da ste baš Vi ona prava osoba koju traže.

Ostale aktivnosti

Ovde mozete navesti konferencije i seminare na kojima ste učestvovali, kako u zemlji, tako i u inostranstvu. Dobro napisan deo sa ostalim aktivnostima bi trebalo da Vas predstavi kao dinamičnu osobu koja preuzima inicijativu i spremna je da se izbori za dobro svoju poziciju.

Strani jezici

Navedite sve jezike kojima se služite, sa naznakom koliko dobro poznajete taj jezik. Obavezno navedite, ukoliko imate, neku međunarodno priznatu diplomu za strani jezik.

Znanje kompjutera

Napišite sve što znate, uključujući poznavanje Interneta i editovanje teksta. Nije potrebno da znate da programirate u C ++ ili u javi, osim ako ne konkurišete za mesto programera. Najbolje bi bilo da navedete da li se i koliko služite osnovnim Microsoft apilkacijama iz Office paketa – Word-om, Excel-om i Internet-om. To je minimum. Ukoliko ne posedujete neka od ovih znanja odmah se posvetite učenju, jer je ovo minimum koji traži bilo koja organizacija u inostranstvu, a sve više i u našoj zemlji.

Hobiji

Navedite ih ukoliko vam je ostalo prostora. Hobiji i ostala interesovanja deluju lepo u svakoj biografiji jer Vas predstavljaju kao osobu koja, uz rad, zna da uskladi i zabavu u svom životu. Nije potrebno da posedujete 20.000 poštanskih markica da biste to označili kao hobi. Možete navesti i čitanje određene literature ili bavljenje sportom (pogotovo ako ste ostvarili neke značajnije rezultate u tom pogledu). Ukoliko ste (ne)pušač, i to pomenite.

Nastojte da svi Vaši podaci budu upakovani na jednu stranu A4 formata. Ukoliko se traže detalji, ili Vi smatrate da je to izuzetno važno za posao koji tražite, možete, izuzetno, preći i na drugu stranu. Ipak, preporučuje se da CV ne bude duži od jedne strane A4 formata.

U ovom kratkom uputstvu navedeni su samo neki standardni delovi koje bi biografija trebalo da sadrži. Njen sadržaj, ipak, zavisi od onog koji je piše, jer, naravno, možete dodati ono što mislite da je potrebno i kreirati biografiju prema svom nahođenju. Želimo vam puno sreće.

Opširne informacije u vezi sa poslovnom korespondencijom, pisanjem biografije, eseja, motivacionog pisma i ostalih dokumenata neophodnih pri traženju zaposlenja možete naći na adresi www.infostud.com

Trening - TrbušNjaci

Health & Fitness Trekbekovi (0) Komentari (2)   
 

Fitness - Anatomija

Health & Fitness Trekbekovi (0) Komentari (7)   

 

MIŠIĆI

 

 

              

 

SKELET I KARDIO SISTEM

 

Kontrola Komentara Na Blog.Co.Yu

Blog osnove Trekbekovi (0) Komentari (6)   

 

Odabirom ove opcije dobijate mogućnost da aktivirate ili deaktivirate proveru komentara. Ukoliko se odlučite da aktivirate opciju, svaki komentar ostavljen na Vašem blogu, morate prvo označiti kao proveren da bi bio objavljen. Koristite ovu opciju ako imate problem sa neželjenim komentarima.

1. Korak I

Pristupite administrativnom delu i u kontrolnom centru idite na opciju "Provera komentara"

2. Korak II

Čekiranjem "Omogući proveru komentara" i klikom na "Sačuvaj" omogućujete ovu opciju.

3. Korak III

Zatim na glavnoj stranici administrativnog dela kliknete na "neprovereni komentari"

4. Korak IV

Odaberite komentare za koje želite da se pojave na vašem blogu i kliknite na "Provereno"

Blogovi Studenata Iz Novog Sada - FTN

Blog osnove Trekbekovi (0) Komentari (13)   

 

Blogovi Studenata iz Novog Sada - FTN koje je na svom zvaničnom blogu postavio Dragan Varagić, što možete pogledati ovde.


http://pirat007.mojblog.rs/
http://zlatiborac.blog.rs/

 

Blog Osnove

Blog osnove Trekbekovi (0)

BLOG

1)Šta je blog?

Termin “Blog” nastao je skraćivanjem dve reči - Web Log, što bi se moglo u ovom kontekstu prevesti kao Web dnevnik (diary). Fraza Web Log se inače u Internet tehnologiji koristi za definisanje statističke aktivnosti jednog sajta (broj posetilaca, broj otvorenih stranica sajta, itd), ali u kontekstu fenomena Blog govori se o, najjednostavnije rečeno, javnom vođenju dnevnika putem Web stranice. Termin Blog u engleskom jeziku znači istovremeno i kreirati (praviti) Blog, kao glagol (to blog).
Tehnički posmatrano, Blog predstavlja vrstu automatizovanog Web sajta, gde se sadržaj (tekstovi, slike, multimedia) unosi i prikazuje hronološki, što predstavlja bitnu razliku u odnosu na klasičan prikaz sajtova sa vestima, gde se posebno izdvajaju najvažnije vesti (pogledati izbor prikazanih vesti na prvim stranicama sajtova sa vestima). Na ovaj način se dobija pravičan prikaz svih članaka (Blog unosa) koji se objavljuju, bez obzira na njihovu važnost.

2) Šta je "blogovanje", "bloger", "blogware" i "blogosfera"?

Blogovanje: Blogging, to blog: Vođenje bloga.

Bloger: Osoba koja kreira i vodi blog.

Blogware: Weblog softver (takođe poznat i kao blog software ili blogware) je kategorija softvera koja sadrži specijalizovanu formu CMS-a (Content Management Systems) specijalno dizajniranog za kreiranje i održavanje web blogova (npr. Wordpress ili Blogger)

Blogosfera: (Blogosphere): Reč koja opisuje zajednicu kreatora i čitalaca blogova.

3) Zašto su blogovi popularni?

Postoji više razloga za ovu pojavu, ali dominantna je veoma jednostavna i jeftina procedura pokretanja Bloga, relativno jednostavan način njegove promocije putem savremenih sistema širenja poruka blogera, kao i jednostavan način participacije (učešćeća, komentarisanja) osoba koje prate Blogove.

Najbitniji razlog velike popularnosti Blogova u poslednje vreme je činjenica da pod određenim uslovima, popularni Blogovi su mnogo “vidljiviji” na pretraživačima u odnosu na slično popularne klasične Web sajtove. Kaže se da pretraživači “vole” Blogove. Kako pretraživači uglavnom donose najveću pojedinačnu besplatnu posećenost nekom sajtu (u odnosu na direkno kucanje Web adrese ili linkovanje nekog drugog sajta na posmatrani), činjenica da pretraživači donose veliku posećenost Blogovima opredeljuje većinu njihovih savremenih “tvoraca” da ih koriste.

4) Prednosti i mane besplatnih blog servisa

Prednosti

-Jednostavan način kreiranja i vođenja Bloga (nije potrebno tehničko znanje da bi se napravio Blog i unosio sadržaj).
-Jednostavan način komentarisanja sadržaja na Blogu od strane njegovih čitalaca.
-Jednostavan način promocije Blogova putem tzv. deljenja sadržaja (Syndication) – ukratko objašnjeno u narednom poglavlju.
-Različiti načini linkovanja Blogova i njihovih sadržaja – ukratko objašnjeno u narednom poglavlju.
-Veoma jednostavan način praćenja promotivnih efekata Bloga – objašnjeno u posebnom poglavlju.
Ukratko, razlika između personalnih Web sajtova i Blogova jeste u jednostavnosti upotrebe Bloga (mogu ga kreirati i voditi tehnički neobrazovane osobe), kao i u mogućnosti jednostavne promocije Bloga (što ne znači automatski da su svi Blogovi jednako “vidljivi”

Glavna prednost blogova na besplatnom blog servisu jeste brzina i jednostavnost kreiranja bloga, kao i mogućnost trenutne promocije bloga zbog velike posećenosti besplatnih blog servisa (mnogo se jednostavnije dolazi do posetilaca bloga i komentarisanja blog unosa, jer veliki broj korisnika već koristi ove servise). Generalno posmatrano, teže je promovisati blog na sopstvenom Internet domenu u odnosu na besplatne blog servise.

Mane su što za razliku od besplatnih blog servisa, blogovi kreirani na sopstvenoj Web adresi sa posebnim blog softverom imaju mogućnost veće slobode kreiranja izgleda i dodatnih funkcionalnosti bloga, kao i nemogućnost gašenja ovakvog bloga, sem na osnovu slobodne volje njegovog vlasnika (Besplatni blog servisi imaju mogućnost da ukinu bilo koji blog na svom servisu u bilo koje vreme bez ikakvih posledica.

5) Navesti i ukratko opisati tri načina praćenja blogosfere

a) Da bi se došlo do adresa domaćih Blogova mogu se koristiti liste Blogova na postojećim besplatnim servisima za kreiranje Blogova npr na sajtu blog.rs na početnoj stranici postoje liste blogova "vredi pogledati" i "kandidati za vredi pogledati listu" preko koje se može pristupiti blogovima.

b) putem tzv. Blog agregatora (sajtovi koji prikupljaju i prate pisanje većeg broja različitih Blogova), kao što su:
- http://www.blogodak.com/
- http://planetoid.srpski.org/
- http://feed.blog.rs/
- http://www.blogorola.com/
- http://www.blogariat.com/
Preko navedenih Blog agregatora može se pratiti nekoliko stotina odabranih domaćih Blogova, kao i Blogovi iz regiona (Srbija, BiH/RS, Hrvatska, Slovenija). Na sajtu Blogodak.com nalazi se lista napopularnijih domaćih Blogova koji su rangirani putem internacionalnog servisa TLA Blog Juice (link Blog Juice Top lista - http://www.blogodak.com/blog_rank.php). Na svetskom nivou mogu se pregledati sledeće liste: Guardian, http://www.forbes.com/bow/, Webby Awards, www.bloggies.com... Veoma je poželjno pregledati neke od Blogova sa ovakvih lista sa aspekta proučavanja načina pisanja i kvaliteta poruka/sadržaja.
Blogovi se mogu pratiti preko sajtova koji imaju sopstvene Blog servise, kao što je VIP Blog na sajtu B92.net (trenutno najposećeniji Blog servis u Srbiji), PressOnline Blogovi, ColorPress korporativni Blog, itd

c) Putem RSS čitača. Postoji veliki broj različitih RSS čitača, u Web čitačima (npr. Firefox...), ili se radi o kompjuterskim (desktop) aplikacijama (npr. FeedDemon). Neki od online RSS čitača (Web sajt – RSS čitač) su:
- http://www.bloglines.com/
- http://www.netvibes.com/
- http://reader.google.com/

 

 RSS

1) Šta je RSS?

RSS predstavlja jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web lokacija koje vam se sviđaju. Umesto da posećujete web sajtove kako biste videli da li se na njima pojavila nova vest ili članak, možete koristiti RSS (Really Simple Syndication - veoma jednostavno povezivanje). Na taj način ćete odmah biti obavešteni o najnovijim zbivanjima ili promenama na sajtovima koji vas zanimaju.

2) Šta znači agregacija i agregator?

Blog agregatori su Web sajtovi preko kojih se može pratiti aktivnost različitih blogova.(pogledati 5 pitanje iz prethodne oblasti)

3) Šta je RSS čitac (RSS Reader)?

Svrha RSS čitača je da vam uštede vreme dok surfujute Webom. Ako koristite Web neko vreme, sigurno postoji bar deset sajtova koje posećujete svakodnevno jer vam se dopadaju. Putem RSS tehnologije moguće je da preuzmete RSS adrese sajtova na koje volite da idete (ako ti sajtovi poseduju RSS adresu – pogledati sličice RSS adresa koje su predstavljene u delu Ukratko o RSS tehnologiji i njenom značaju), i da sve te adrese unesete u neki od postojećih RSS čitača.
Postoji veliki broj različitih RSS čitača, u Web čitačima (npr. Firefox...), ili se radi o kompjuterskim (desktop) aplikacijama (npr. FeedDemon). Neki od online RSS čitača (Web sajt – RSS čitač) su:
- http://www.bloglines.com/
- http://www.netvibes.com/
- http://reader.google.com/

 

STATISTIKE POSEĆENOSTI

1) Koja je razlika između broja poseta i broja posetilaca?

  • Broj poseta (Visits)– Podatak koji govori o ukupnom broju dolazaka nekog korisnika na Web sajt, uključujući i njegov povratak u periodu vremena za koji se prave statistike posećenosti.

  • Broj posetilaca (broj jedinstvenih posetilaca/Absolute Unique Visitors) – Broj jedinstvenih posetilaca koji su došli na sajt u određenom periodu vremena. Jedan posetilac može napraviti nekoliko poseta u merenom periodu vremena.

2) Šta je stepen otkaza poseta?

Stepen otkaza poseta (Bounce Rate) – Ovaj podatak govori o tome koliki je procenat poseta sajtu takav da je korisnik tek što je došao na neku stranicu, odmah i otišao sa nje. Ovaj parametar govori o interesovanju korisnika za sajt, i što je procenat niži – to je interesovanje za sadržaje na sajtu veće.

3) Šta su Reffering Sites?

Sajtovi (izvori) odakle dolazi poseta (Traffic Sources/Referring Sites) – lista izvora odakle dolazi poseta na sajt, kao što su pretraživači, drugi sajtovi, direktno kucana adresa sajta, itd. Veoma bitan podatak sa aspekta praćenja promotivnih aktivnosti oko sajta.

4) U kakvoj su vezi ključne reči sa statistikama posećenosti?

Ključne reči (Keywords) – Preko kojih ključnih reči koje korisnici kucaju na pretraživačima, oni dolaze na Web sajt. Na osnovu ovih podataka vidi se kako bi trebalo koristiti upotrebljene i još ne upotrebljene ključne reči za povećanje broja posetilaca sa pretraživača.

5) Šta su Feed Subscribers?

Broj prijavljenih korisnika na RSS feed/izvor (Feed Subscribers) – Ovaj podatak govori o broju korisnika koji su nekom vremenskom periodu došli do sajta preko RSS izvora. Servis FeedBurner beleži dnevni broj korisnika RSS izvora i sve ostale statistike zasniva preko dnevnog korišćenja RSS izvora.

 

LINKOVANJE

1) Najbitnije karakteristike linkovanja na drugim sajtovima

  • Jedan od jednostavnijih načina promocije bloga jeste prijava na Blog agregatore i pretraživače Blogova (kao što je npr. u Srbiji Pogodak.co.yu, sekcija za Blogove). Potrebno je pročitati uslove za prijavljivanje na ovakav i sličan tip servisa (npr. klasični Web direktorijumi kao što je www.globalnoselo.com).

  • Komentarisanje na drugim Blogovima donosi mnogo češće direktnu posećenost (linkovanje vašeg bloga), u odnosu na bolje pozicioniranje na pretraživačima (ovo linkovanje obično ne utiče na bolji rang Bloga na pretraživačima)

  • Veoma je dobro linkovati prethodne post-ove na Blogu, obzirom da se na taj način poboljšava rejting prethodnih postova na pretraživačima.

  • Ako u kontekstu teme (u vezi sa temom) možete linkovati određene tekstove drugih blogera, to je veoma poželjno i uraditi, jer na taj način skrećete pažnju drugih blogera na sebe. Ako su vam članci na Blogu dovoljno kvalitetni, velika je šansa da će vas drugi blogeri čitirati. Cilj je da dođete u situaciju da vas što veći broj blogera postavi u svoj Blogroll. Što vas više blogera direktno linkuje u tekstovima ili preporučenim linkovima, vaš Blog je relevantniji,vidljiviji na pretraživačima, i samim tim – posećeniji. Ovo se postiže kvalitetom sadržaja Bloga.
Linkovanje sajta na drugim Web prezentacijama predstavlja jednu od najefikasnijih strategija online promocije. Na ovaj način, povećava se broj ulaznih mesta do sajta, a u isto vreme postiže se bolji rejting na večini glavnih svetskih pretraživača.Opšte karakteristike linkovanja na druge sajtoveVeliki broj stacionarnih linkova (linkovi koji se ne menjaju na stranicama nekog Web sajta) povećava verovatnoću da će potencijalni posetioci pronaci sajt i doći do njega. Kada se malo detaljnije pogleda pitanje strategije linkovanja dolazi se do nekih veoma bitnih zaključaka:

1. Sajtovi koji imaju veću posećenost, generalno daju veće efekte promocije.

2. Bez obzira na posećenost sajta, veći broj linkova na jednoj stranici smanjuje verovatnoću klika na pojedinačni link.

3. U vezi s 1. i 2., veoma posećene stranice sa ekstremnim brojem linkova nemaju neki naročiti promotivni efekat. Veoma posećene stranice s usklađenim (ne prevelikim, organizovanim) brojem linkova daju veoma dobre promotivne rezultate.


USER GENERATED CONTENT

Savremeni sistemi kreiranja online sadržaja, ali i promocije sadržaja na Webu zasnovani su u najvećoj meri participacijom zainteresovanih online korisnika. Konkretno učešće korisnika u različitim online diskusijama, komentarisanje na blogovima, postavljanje slika, video zapisa, itd. utiče na povećanje količine sadržaja, i ovakvi sadržaji se nazivaju User Generated Content (sadržaj kreiran od strane korisnika).
Sa aspekta poslovnog nastupa organizacije na Internetu, kreiranje adekvatnih sadržaja putem komentara na forumima, blogovima, socijalnim mrežama, kao i kreiranje sopstvenih korporativnih blogova, direktno utiče na povećanje online kredibiliteta i posećenosti Web sajtova.
Da bi se uspešno i etički ispravno ostvarilo povećanje online kredibiliteta i posećenosti Web sajta, potrebno je poštovati nekoliko osnovnih pravila direktne (interaktivne) online komunikacije:

  • Pisanje komentara i učestvovanje u diskusijama mora biti u kontekstu postavljenog sadržaja na koji se diskutuje
  • Potrebno je voditi računa o tome da ovakav tip komunikacije ne podrazumeva kontrolu koji će sadržaji biti napisani nakon vašeg obraćanja
  • Potrebno je voditi računa o količini i frekvenciji objavljivanja pojedinačnih sadržaja (nemojte pisati veliki broj komentara) na pojedinačnim Web lokacijama

Sitemap

Generalna Trekbekovi (0) Komentari (5)   

MAPA SAJTA


Upustvo Za Korišćenje Ovog Bloga

Welcome And Intro

Anketa

 


 APARTMANI JOSIPOVIĆ

  1. Apartmani Josipović - Zlatibor

  2. Apartman 1

  3. Apartman 2

  4. Apartman 3

  5. Apartmani Josipović - Video

  6. Gde Se Nalazimo?

  7. Apartmani Josipović - Slideshow

 


 ZLATIBOR

  1. Zlatibor - Kultura

  2. Zlatibor - Stanovništvo

  3. Zlatibor - Geografski

  4. Zlatibor - Poreklo Imena

  5. Zlatibor - Klima

  6. Pejzaži Sa Zlatibora - 2. Deo

  7. Pejzaži Sa Zlatibora

  8. Cene za doček nove 2009 godine – Noćni klubovi - Zlatibor

  9. Cene ski usluga i opreme u centru Zlatibora

  10. Zlatibor - Tornik - Prvi Srpski Šestosed

  11. Zlatibor Live Webcam

  12. Recept Za Spremanje Zlatiborske Komplet Lepinje

 


 

ZABAVA

  1. FTN - JET SET - Serenada

  2. FTN JET Set - Video: NežEnja

  3. FTN - ŽElje I Pozdravi

  4. FTN - JET SET - Stripovi 2

  5. FTN - JET SET - Stripovi 7

  6. FTN - JET SET - Video: Splavovi

  7. FTN - JET SET - Music TOP 7

  8. FTN - JET SET - Odbrana Magistarskog Rada

  9. FTN - JET SET - Stripovi

  10. ŠTa ZnačE Neke Stvari U Srbiji

  11. FTN - JET SET - Stripovi 8

  12. FTN - JET SET - Stripovi 7

  13. FTN - JET SET - Stripovi 6

  14. FTN - JET SET - Stripovi 5

  15. FTN - JET SET - Stripovi 4

  16. FTN - JET SET - Stripovi 3

 

 

 

DIGITALNA FOTOGRAFIJA

  1. Kratki Saveti Za Snimanje Boljih Fotografija

  2. Kako Da FotografišEte Dugu

  3. Kako Da FotografišEte Na Direktnom Suncu

  4. Kako Da FotografišEte Prirodu

  5. Kako Da Koristite Programski RežIm Rada Na VašEm DSLR Fotoaparatu

  6. Kako Da Koristite RučNi RežIm Rada Fotoaparata

  7. Kompenzacija Ekspozicije

  8. Fotografski Filteri Koje Morate Da Imate

  9. Makro Fotografija - Male Stvari Su One Koje Se Računaju

  10. Kako Da Dobijete Meko Svetlo Od Ugrađenog Blica Fotoaparata

  11. Kako Kvalitet Svetla i VeličIna Svetlosnog Izvora Utiču Na Kvalitet Fotografije

  12. Kako Da Fotografišete Portrete

  13. Kako Da Fotografišete Bolje Portrete

  14. Kako Da Onlajn Editujete Slike

 


 

INFORMANIONE TEHNOLOGIJE

  1. Lista Programa Koje Morate Imati Na Svom RačUnaru

  2. Kako Ubrzati Video Klipove Na YouTube Servisu

  3. NaučIte Bolje Da Koristite Google Search

  4. Google Magični Trik

  5. Besplatna Reklama Na Facebook-u

  6. Kako Da Napravite Sopstveni Facebook - Besplatno

  7. Kako Do Besplatnog Domena CO.NR

  8. Konvertujte ćIrilicu U Latinicu I Obrnuto (MS Word)

  9. FoxIT PDF Suite - Rad Sa PDF Fajlovima

  10. Besplatno I Legalno Skinite Bilo Koju Pesmu

  11. Ubrzajte Vistu Gašenjem Nepotrebnih Servisa

  12. Kako Da Prepoznate LažNe AXXO I FXG Torrens-E (Eng)

  13. Kako Koristiti Rapidshare (Manual & Automatic)

  14. Piratski Zaliv - Gusari Se Bore Za Pravdu

 


KAKO DA...?

  1. Kako Da Napišete CV

  2. Kako Da Napišete Poslovno Pismo

  3. Kako Da Napišete Propratno Pismo

  4. Kako Da Naplatite Robu Použećem

  5. Kako Da Zimujete|Letujete 10 Dana Na Zlatiboru Za Samo 5200 Din

  6. Kako Da NeđEte Posao (Preko Interneta)?

  7. Kako Da Se Oslobodite Straha Od Javnog Nastupa

 


GENERALNA

  1. Dobrodošli Na Moj Blog

  2. Upustvo Za Korišćenje Ovog Bloga

  3. Upitnik

 


MALA ŠKOLA BERZE

  1. (1) NaučImo Osnovne Berzanske Termine

  2. (2) Vrste Investicija I Razlika MeđU Njima

  3. (3) Transakcije Na Berzi

  4. (4) Margina - Trgovina Na Kredit

  5. (5) Fundamentalna Analiza

  6. (6) Kvantitativna Analiza

  7. (7) TehničKa Analiza

  8. (8) Prednosti TehničKe Analize

  9. (9) GrešKe Investitora

  10. (10) Uvod U DOW Teoriju

  11. (11) DOW Teoraija

  12. (12) DOW Teorija - ZaključAk

  13. (13) Uvod U Fundamentalnu Analizu

 

 


BLOG OSNOVE

  1. Blog Osnove

  2. Blogovi Studenata Iz Novog Sada - FTN

  3. Kontrola Komentara Na Blog.Co.Yu

  4. Kako Da Ubacite Google Analytics U Svoj Blog

 


HEALTH & FITNESS

  1. Fitness - Anatomija

  2. Trening - Trbušnjaci

  3. Kako Da Se Pravilno Obrijete?

  4. 10 Vrsta Sklekova


MUZIKA

  1. Music Top List - Online Player

  2. The Rolling Stone Magazine: Najboljih 500 Pesama Svih Vremena


Google MagičNi Trik

Informacione Tehnologije Trekbekovi (0) Komentari (2)   

Zabavite svoje prijatelje Google magičnim trikom.

1) Prvo idite na adresu: http://www.darkartsmedia.com/google.html

Ovo je lažna stranica googla tako da bi ste skroz prikrili da se radi o lažnoj stranici u adress  bar ukucajte http://www.google.com ali nemojte stiskati enter ili kliknuti na go.

2) Kliknete jednom na levi taster (bilo gde u prazno polje na ovoj lažnoj stranici). Ovo će učiniti da dva slova OO kroz 5 sekundi nestan. Vi za to vreme rukom prikrijte ova dva slova.

3) Novi klik će učiniti da se ista slova kroz 5 sekundi ponovo pojave. Za to vreme vi naravno opet prikrivate sada prazninu na ekranu gde slova treba da se pojave.

4) I treći klik će vas direktno odvesti na pravu stranicu Googla.

NaučIte Bolje Da Koristite Google Search

Informacione Tehnologije Trekbekovi (0) Komentari (4)   

Evo nekoliko praktičnih primera kako da poboljšate svoju google pretragu:


define:"pojam koji tražite"

Pronalazi definiciju reči koju ste uneli. Podatke "vuče" iz rečnika i enciklopedija.

site:www.blic.co.yu zlatibor

Pronalazi sve sajtove koji sadrže reč "zlatibor" , lociranu na www.blic.co.yu domenu

intitle:zlatibor smeštaj

Pronalazi sve sajtove sa reči "zlatibor" u svom naslovu i sa reči "smeštaj" u tekstu

inurl:zlatibor smeštaj

Pronalazi sve sajtove sa reči "zlatibor" u svojoj URL adresi i sa reči "smeštaj" u tekstu

* za prethodna dva primera važe i komanda allintitle i allinurl koje će obe reči tražiti u naslovu odnosno adresi

filetype:pdf zlatibor

Pronalazi sve PDF fajlove koje sadrže reč "zlatibor"

link:www.google.com

Pronalazi sve dokumente koji sadrže link ka sajtu www.google.com

+zlatibor

pronalazi sve sajtove koji sadrže reč "zlatibor" ali po broju ponavljanja te reči na svakom sajtu

-zlatibor

pronalazi sve sajtove koji ne sadrže reč "zlatibor"

apartmani.josipovic

Pronalazi sve dokumente koji sadrže fraze "apartmani-josipovic", "apartmani_josipovic", "apartmaniajosipovic", "apartmani1josipovic"... Dakle "." se koristi kao džoker za jedan znak.

apartmani * josipovic

Pronalazi sve dokumente koji sadrže fraze "apartmani zlatibor josipovic", "apartmani sobe josipovic", "apartmani srbija josipovic", ... Dakle "." se koristi kao džoker za neku reč ili frazu.

 

Kako Ubrzati Video Klipove Na YouTube Servisu

Informacione Tehnologije Trekbekovi (0) Komentari (4)   

Evo par koraka koji će učiniti da se vaši klipovi na You Tube-u brže učitavaju:

1. Ocenite video

2. Ostavite komentar

3. Dodaj u plejlistu

 

Lista Programa Koje Morate Imati Na Svom RačUnaru

Informacione Tehnologije Trekbekovi (0) Komentari (11)   
  • Firefox 3
  • Photoshop CS3
  • Babylon
  • ACDSee Pro
  • MS Office 2007
  • GOM Player
  • JLC's Internet TV
  • uTorrent
  • Winamp
  • Total Commander
  • Lime Wire
  • NeroBurning Rom
  • Skype
  • Google Earth
  • Norton Internet security

Piratski Zaliv - Gusari Se Bore Za Pravdu

Informacione Tehnologije Trekbekovi (0) Komentari (2)   
Ovako je danas 25.02.09 izgledala prva stranica Piratebaya!
 
ŽIVELA PIRATERIJA!

Gde Se Nalazimo?

Apartmani Josipović Trekbekovi (0) Komentari (1)   

View Larger Map

FTN - JET SET - Serenada

Zabava Trekbekovi (0) Komentari (8)   

FTN - JET SET - Video: Splavovi

Zabava Trekbekovi (0) Komentari (2)   

FTN - JET SET - Odbrana Magistarskog Rada

Zabava Trekbekovi (0) Dodaj komentar   

FTN - ŽElje I Pozdravi

Zabava Trekbekovi (0) Komentari (6)   

FTN - JET SET - Music TOP 7

Zabava Trekbekovi (0) Komentari (2)   

FTN JET Set - Video: NežEnja

Zabava Trekbekovi (0) Komentari (5)   

FTN - JET SET - Stripovi 3

Zabava Trekbekovi (0) Komentari (1)   

 

FTN - JET SET - Stripovi 4

Zabava Trekbekovi (0) Komentari (3)   

FTN - JET SET - Stripovi 5

Zabava Trekbekovi (0) Komentari (414)   

FTN - JET SET - Stripovi 6

Zabava Trekbekovi (0) Dodaj komentar   

FTN - JET SET - Stripovi 7

Zabava Trekbekovi (0) Dodaj komentar   

FTN - JET SET - Stripovi 8

Zabava Trekbekovi (0) Dodaj komentar   

FTN - JET SET - Stripovi 9

Zabava Trekbekovi (0) Komentari (1)   
 
FTN - JET SET - Epizoda: Biblioteka 
FTN - JET SET - Epizoda: Bazen 

PejzažI Sa Zlatibora

Zlatibor Trekbekovi (0) Dodaj komentar   

 














PejzažI Sa Zlatibora - 2. Deo

Zlatibor Trekbekovi (0) Komentari (3)   













Zlatibor - Klima

Zlatibor Trekbekovi (0) Komentari (2)   

Zlatibor

ima subalpsku klimu. Srednja godišnja temperatura na Zlatiboru iznosi oko 7,5°S. Najhladniji mesec je januar, sa prosečnom temperaturom od oko –2,5°C, a najtopliji je avgust, sa oko 15°C. Prosječna dnevna temperatura na Zlatiboru iznosi oko 18°C. Prosječni broj sunčanih sati godišnje je oko 2000.

Padavine na Zlatiboru variraju od mesta do mesta. Prosječna godišnja visina padavina na Palisadu je oko 880 mm, u Ljubišu oko 990 mm, a u Čajetini oko 940 mm, dok jugoistočni predeli imaju nešto više od 1000 mm. Najviše padavina se izlučuje u maju i oktobru, dok je najsuvlji mjesec mart. Kiše padaju preko cijele godine, grad u toplijim periodima (od maja do septembra), a snijeg pada od oktobra do maja i zadržava se u proseku oko sto dana, ali se često događa da padne i izvan ovog preioda. Letnje padavine su u obliku jakih pljuskova propraćenih grmljavinom i izazivaju eroziju. Magle su retke, posebno na centralnom dijelu Zlatibora, a i kad se pojave, brzo se gube, jer nema većih kotlina u kojima bi se zadržale. Međutim, često se događa da se oblaci spuste i zahvate planinske vrhove više od 1000 m.

Vlažnost vazduha ima, u prosjeku, najveću vrednost u 7, a najmanju u 14 časova, i nikad nije manja od 75%.

Najčešći i najbrži vetrovi na Zlatiboru su oni koji dolaze sa jugozapada i severoistoka. Najčešći i najjači u toku cele godine je severoistočni vetar, posebno u periodu od oktobra do maja. On u svim godišnjim dobima snižava temperaturu vazduha. Jugozapadni i južni vetrovi se obično javljaju od jeseni do proleća i donose relativno tople vazdušne mase, tako da zimi ublažuju hladnoću, a leti povećavaju temperaturu vazduha.

Zlatiborska klima je povoljna za liječenje bronhijalne astme i drugih alergijskih oboljenja.
 

Zlatibor - Poreklo Imena

Zlatibor Trekbekovi (0) Komentari (3)   
Nekolike pretpostavke pokušavaju da objasne poreklo imena Zlatibor.
U Srednjem veku, ovaj kraj se nalazio u okviru župe Rujno, administrativne oblasti Raške, pa je i celi Zlatibor nosio takvo ime. Ono potiče od kržljave biljke ruja koja se koristila za bojenje (štavljenje) kože i izvozila se u Dubrovnik, a danas raste po selima Semegnjevu, Stublu i Uvcu. Od XVIII veka, sve više se koristi naziv Zlatibor, a i 1855. godine je, prilikom nove administrativne podjele Srbije, Rujanski srez podeljen na Ariljski i Zlatiborski, pa ime Zlatibor dospeva i u zvanična dokumenta.

Postoje tri predanja o postanku imena Zlatibora.
Izvjesno je da je to ime nastalo od reči zlato, odnosno zlatni i bor, ali ne zna se na koji način.

  • Jedno kaže da je ime Zlatibora nastalo od zlatne boje njegovih pašnjaka, što nije sasvim vjerovatno, jer zlatiborski pašnjaci nisu toliko stari, i ovo predanje ne objašnjava otkud reč bor u imenu Zlatibora

  • drugo predanje kaže da su se doseljenici iz Crne Gore i Hercegovine na Zlatibor hvalili bogatstvom borove šume, govoreći: "Zlatan je to bor!"

  • a treće predanje, vjerovatno najtačnije, kaže da je to ime postalo od jedne veoma retke vrste belog bora, tzv. zlatnog bora, čije je naučno ime Pinus Silvestris Variegata Zlatiborica, po sarajevskom inžinjeru Salihu Omanoviću. Zlatnog bora još samo ima u selu Negbini i stavljen je pod zaštitu države.




Složenica Zlatibor ima u svom sastavu dve osnove: zlato i bor. Prvi deo složenice (zlato) je jasan, drugi deo (bor) nas najverovatnije upućuje na drvo bor . Prema tome, složenica bi mogla značiti zlatni bor i da je planina po tome dobila ime. Pri tom se misli na zlatiborski zlatni bor kao poseban varijetet bora. Osnovna karakteristika borova sa ovim imenom je da, za razliku od drugih borova, imaju jedan deo žutih i žutozelenih iglica. Poznato je da je do sada identifikovano tri zlatna bora. U vezi sa navedenom hipotezom o poreklu imena Zlatibor od zlatnog bora kao posebnog varijeteta bora, mogu se postaviti dva pitanja. Prvo se odnosi na to čije se ime pre pojavilo - ime planine ili ime zlatnog bora (i sam bor sa takvim karakteristikama). Ako se Zlatibor tako zvao i pre pojave zlatnog bora, onda ne postoji mogućnost da je Zlatibor dobio ime po tom boru. Ako je situacija obrnuta, onda takva mogućnost postoji. Siguran odgovor na ovo pitanje se ne zna. Drugo je pitanje da li jedna takva pojava kao što je boja četine (iglica bora), i to na jednom stablu, može biti razlog za ime ne samo jednom užem lokalitetu (što nije isključeno) nego i jednoj planini i široj oblasti. Malo je verovatno da je to tako. Možemo zaključiti da nam verovatni odgovori na postavljena pitanja ne daju dovoljno osnova za prihvatanje ponuđene hipoteze.

Time što je skoro isključena mogućnost vezivanja imena Zlatibor za zlatni bor kao poseban varijetet, nije isključena još jedna mogućnost vezivanja imena Zlatibora za bor. Naime, Zlatibor je u prošlosti (delimično i sada) bio veoma bogat borovim šumama. Šume crnog i belog bora bile su veliko bogatstvo ovog kraja. Koristili su ih kao građevinski materijal za kuće i druge objekte: zgrade, ambare, košare, torove, ograde oko kuća i imanja i sl. Od borova se proizvodio veoma dragoceni katran koji se izvozio u mnoge krajeve a stizao je čak i u Dubrovnik. Najzad, tu je borov luč koji je u prošlosti služio za osvetljavanje prostorija u kojima su ljudi živeli a koji su Zlatiborci prodavali po celoj Srbiji. Znači, od bora se moglo živeti. Bio je zlata vredan, zaista zlatan bor. To je mogao biti razlog za ime ove planine. Ali nije ovde samo u pitanju velika ekonomska vrednost bora, upotrebna i tržišna. Beli bor ima crvenkastožutu ili žutu, zlatastu boju kore, žuto stablo. Dakle i izgled bora mogao je biti razlog za ime. Naročito ako imamo na umu beli bor (Pinus silvestris). Da zaključimo: bor, zlata vredan i zlataste boje stabla, može biti jedno od mogućih i verovatnih objašnjenja za ime ove planine.

Ne zna se mnogo o starosti ovoga oronima. Zvanične potvrde o imenu Zlatibor imamo tek od početka 19. veka. Prve pisane tragove o nazivu Zlatibor imamo u izveštajima koje su u toku Prvog srpskog ustanka odavde slali ustanici. Takođe je izvesno da ga pisci tih izveštaja nisu izmislili već je on neko vreme i pre toga bio u opticaju, ali ne zna se koliko dugo. Slobodna je pretpostavka da je to od druge polovine 18. veka.

Stari naziv za planinu Zlatibor je Rujno (Rujan) čije ime potiče od žbunaste biljke ruj (Rhus cotynus) kojom je čitava oblast bila veoma bogata i koja se koristila za štavljenje i bojenje kože. U srednjovekovnoj srpskoj državi postojala je Župa Rujno koja je obuhvatala i današnju oblast Zlatibora. U turskim popisnim knjigama iz 15. i 16. veka imamo zabeležen naziv Rujni batra, što znači rujna planina, brdo. Posle srpskih ustanaka postojala je knežina (potom kapetanija, pa srez ) Rujno. Taj je naziv za teritorijalno-administrati

vnu jedinicu bio u upotrebi sve do polovine 19. veka kada se promenio u Srez zlatiborski.

Treba praviti razliku između imena planine i naziva nekadašnje administrativno-teritorijalne jedinice Srez zlatiborski čije se teritorije nisu morale u potpunosti podudarati. Sadašnji Zlatiborski okrug obuhvata znatno širu oblast od teritorije planine Zlatibor. Malu zabunu unosi i turističko mesto Zlatibor (naselje) koje ima isti naziv kao i planina.

U podnožju Zlatibora, u selu Vrutci blizu Užica, nalazio se manstir Rujno u kome je 1537. godine štampana prva knjiga u Srbiji, danas poznata pod imenom Rujansko četvorojevanđelje

Osim napred izložene pretpostavke, navode se još dva mišljenja o imenu Zlatibor, ali su ona logički neosnovana. Ne može se prihvatiti pretpostavka da ime potiče od zlatiborskog belog zlatnog bora (Pinus silvestris var. Zlatiborica), pošto je naziv planine Zlatibor bio u upotrebi pre pojave bora sa tim svojstvima. Takođe je neosnovana i hipoteza da ime potiče od trave zlatiborskih livada i pašnjaka koja u drugoj polovini leta i ujesen dobije boju zlata, tj. požuti pošto ta pretpostavka ne objašnjava odakle u nazivu ime bor.

 


 

Zlatibor - Geografski

Zlatibor Trekbekovi (0) Komentari (7)   
O Zlatiboru - geografski

Sat 12:45pm | Edit Note | Delete

Zlatibor je planina u Srbiji koja se prostire na površini od oko 1000 km², dugačka je 30 km,
a široka i do 15 km. Pruža se pravcem sjeverozapad-jugoistok. Najviši vrh je Tornik (1496 m). Zlatibor
se prostire između 43° 31' N i 43° 51' N, i između 19° 28' E i 19° 56' E.
Poznato je letovalište i zimovalište, kao i klimatsko lečilište. Zlatibor se nalazi na severom delu oblasti Stari Vlah, granične oblasti između Raške, Hercegovine i Bosne. Obuhvata predele triju opština Republike Srbije: Čajetinu, Užice i Novu Varoš u Zlatiborskom okrugu. Administrativni centar Zlatibora je varošica Čajetina.

Južna i istočna granica Zlatibora su reke Uvac i Veliki Rzav. Na zapadu se Zlatibor graniči sa Bosnom i Hercegovinom, selima Mokrom Gorom, Semegnjevom i Jablanicom. Zlatibor je oduvek imao veliki pogranični značaj. Na brdu Cigli kod Jablanice i danas se raspoznaje granica Srbije sa dvema carevinama - Austro-Ugarskom i Turskom.


Zlatibor se nalazi na pola puta od Beograda do crnogorskog i dubrovačkog primorja. Preko njega prelaze mnogi značajni magistralni putevi i pruge, među kojima je i pruga Beograd-Bar.

Najbliži veći grad je Užice.

 

 


 

Zlatibor - StanovnišTvo

Zlatibor Trekbekovi (0) Komentari (6)   
Zlatibor je, prema popisu iz 2002-ge godine, imao 19433 stanovnika. Prethodnog popisa, 1991-ve godine, taj broj je iznosio 20793. Gustina naseljenosti varira, a u proseku je nešto manja od 20 stanovnika po km².

Sela koja se nalaze na samom Zlatiboru su: Alin Potok, Bijela Rijeka, Branešci, Burađa, Golovo, Gostilje, Dobroselica, Draglica, Drenova, Željine, Jablanica, Jasenovo, Kobilja glava, Kremna, Kriva Rijeka, Kućani, Ljubiš, Mokra Gora, Mušvete, Negbina, Ojkovica, Rožanstvo, Semegnjevo, Sirogojno, Sjeništa, Stublo, Trnava, Uvac, Šljivovica i dr. Na obroncima Zlatibora, tj. na prelazima ka susjednim planinama - Tari, Ponikvama, Jadoviku, Mučnju - nalaze se sela Bioska, Vrutci, Ravni, Drežnik, Drijetanj, Zbojštica, Kačer, Mačkat, Nikojevići, Ljubanje, Skržuti, Stapari, Tripkova i dr.

Zlatiborcima se nazivaju oni čije porodice su starosedelačke, ili oni čije porodice su doseljene na Zlatibor pojedinačno do XVII vieka i u četiri masovna priliva stanovništva koja su potom usledila. U ovom smislu svi zlatiborci su Srbi pravoslavne veroispovedi. Govore srpskim maternjim jezikom, odnosno njegovim istočnohercegovačkim dijalektom. Zlatiborski govor je spor i razvučen, ali Zlatiborci govore veoma čisto i tečno. Vuk Stefanović Karadžić je odredio upravo zlatiborski govor (to jest istočnohercegovački dijalekat) za osnovu srpskog književnog jezika. Zlatiborci vole pismenost, još je Jovan Cvijić zabilježio da nigde među Južnim Slovenima nema tako mnogo samoukih nego kao kod Zlatiboraca.

Zlatiborski melos potiče iz prapostojbine. Nekada je cela Evropa odjekivala ovakvim arhaičnim zvucima, a sada samo zlatiborske narodne pjesme. One su monotone i razvučene, a Zlatiborci, kad ih pevaju, zatisnu jedno uho. To su tzv. pesme iz vika. Najomiljeniji instrument Zlatiboraca bile su gusle.

Zlatiborci su poznati kao ljudi velikih intelektualnih sposobnosti. Posjeduju duhovitost i lukavstvo, koje upotrebljavaju više iz razonode, a ređe iz koristi. Oni su uvek uspevali drugog da nadmudre. Veoma često u govoru koriste poslovice i šale.

Zlatiborce zovu Starovlasima, po oblasti u kojoj žive (Starom Vlahu), i Erama, imenom koje je doneto iz stare postojbine mnogih zlatiborskih porodica, Hercegovine.

Zlatiborska naselja i kuće



Na Zlatiboru se nalazi najrazvijeniji tip razbijenog sela. Ona zauzimaju ogromne teritorije, ponekad duge po pet-šest kilometara, a diele se na zaseoke. Sela obično imaju više grobalja. Kuće su od borovog i hrastovog drveta, zvane brvnare ili osaćanke. Pravljene su ručnim alatom, ali veoma precizno, i postavljene su na nisku podlogu od kamena. Prozori su malih dimenzija, a vrata obavezno imaju dvoja, na suprotnim zidovima. U kući se nalaze obično dve, mada ponegdje i tri prostorije. Kuhinja, sa ognjištem na sredini, zove se kuća, i u njoj nema ni patosa ni tavana. Iz kuhinje se ulazi u sobu, koja je patosirana i zatavanjena. Pored ovih kuća za življenje, jedno zlatiborsko domaćinstvo je obavezno imalo još pomoćnih zgrada, npr. mlekara, štala i dr. Najljepši i najočuvaniji primerci starih zlatiborskih kuća premešteni su iz svih sela širom Zlatibora u Sirogojno, gdje je napravljen etno muzej pod vedrim nebom.

Zlatiborska naselja:
* Kraljeve Vode (Zlatibor)
* Čajetina
* Alin Potok
* Sirogojno, Drenova, Željine, Trnava
* Rožanstvo
* Gostilje
* Semegnjevo
* Mokra Gora
* Negbina, Draglica, Sjeništa, Jasenovo, Bijela Rijeka, Kućani, Ojkovica, Burađa
* Kremna
* Uvac
* Šljivovica, Branešci
* Jablanica
* Dobroselica
* Mačkat
* Ljubiš
* Vodice

Naselja u opštini Čajetina su:

* Alin Potok
* Branešci
* Golovo
* Gostilje
* Dobroselica
* Drenova
* Željine
* Zlatibor
* Jablanica
* Kriva Reka
* Ljubiš
* Mačkat
* Mušvete
* Rakovica
* Rožanstvo
* Rudine
* Sainovina
* Semegnjevo
* Sirogojno
* Stublo
* Tripkova
* Trnava
* Čajetina
* Šljivovica

Mjesne zajednice u opštini Čajetina su:

* Alin Potok
* Branešci
* Golovo
* Gostilje
* Dobroselica
* Zlatibor
* Jablanica
* Kriva Reka
* Ljubiš
* Mačkat
* Mušvete
* Rožanstvo
* Rudine
* Semegnjevo
* Sirogojno
* Stublo
* Tripkova
* Trnava
* Čajetina
* Šljivovica
 

Zlatibor - Kultura

Zlatibor Trekbekovi (0) Komentari (4)   

Turistički početci


Planinska lepotica u jugozapadnom delu Srbije bila je odredište dokonih i bogatih još od sredine sedamnaestog veka, mesto privremenog boravka onih koji su, pre svega, tragali za zdravljem, ali i za blagodetnim mirom zlatiborskih padina na kojima se oči odmaraju, a telo puni energijom.
Ipak, pravi turizam se razvio tek kada je na Zlatibor došla jedna krunisana glava, kralj Srbije Aleksandar Obrenović.
U početku je najinteresantnija bila Kraljeva Voda, mjesto na kom je Njegovo Kraljevsko Veličanstvo ručalo, ali su se ubrzo pročuli i drugi zlatiborski visovi: Palisad, Ribnica, Oko.
A onda je, 1905-te godine, na Zlatibor, po zdravlje, došao još jedan kralj Srbije, Petar Prvi Karađorđević. Nakon njegovog boravka sagrađeni su i prvi veliki objekti: hotel "Kraljeva voda" - današnji kongresni centar "Srbija" - vila "Čigota" i pekara.
Zlatibor se nalazi u samom "središtu" Srbije. Rastojanje od ove planine do Beograda je 230 km, do Novog Sada 300 km - baš koliko i do Jadranskog mora. Preko Zlatibora vodi magistrala od Beograda ka primorju, direktne autobuske linije su uspostavljene sa Novim Sadom, Beogradom, Nišom, Jagodinom i drugim gradovima. Preko Zlatibora, a dijelom i kroz njegov masiv, prolazi željeznička pruga Beograd-Bar.

Zlatibor je, prije svega, planina izuzetne ljepote, prijatne klime, prostranih proplanaka, bujnih pašnjaka, vodom bogatih planinskih potoka.
"Ruža vjetrova" se rascvetava upravo nad Zlatiborom. Leta su topla, a zime blage. Kiše padaju relativno često, a snijega ima od oktobra do maja.

Kulturno-istorijski spomenici


Danas na Zlatiboru postoje tri crkve brvnare. To su crkvice malih dimenzija kojih je nekada bilo više, a danas postoje još samo u selima Dobroselici, Jablanici i Kućanima.


Crkva brvnara u Dobroselici

Crkva brvnara u Dobroselici iz 1821-ve godine čuva ikone Janka Mihailovića Molera i Aleksija Lazovića. Osim Mitra Udovičića iz sela Stubla, imena ostalih graditelja nisu zabilježena. Sva njena arhiva i biblioteka je uništena za vrijeme Prvog svjetskog rata, samo je sačuvan mali broj knjiga koje se i danas koriste. Prema legendi, tu crkvu je podigao sebi za zadužbinu jedan hajduk. Turci su je iz osvete prema njemu zapalili 1809-te godine, ali ju je iznenadna kiša spasila. 1821-ve godine je obnovljena, zajedno sa grobljem koje je takođe osnovao onaj hajduk. Dužina crkve iznosi 7,60, širina 5, a visina zida 2,40 metara. Crkvica je u početku bila pokrivena šindrom, ali je 1938. godine, zalaganjem sveštenika Blagoja Šišakovića, pokrivena crijepom, čime nije izgubila svoj prvobitni izgled. Oltar brvnare je zaokrugljen, a ikonostas je drven i obojen plavom bojom koja podražava mermer. Na sjevernoj spoljnjoj strani u brvnu je urezan natpis zidati se 1821, što znači da je tad crkva podignuta ili obnovljena.

Crkva brvnara u Jablanici

Crkva brvnara u Donjoj Jablanici podignuta je 1838-me godine, a okružena je manjim drvenim građevinama istaknutih porodica iz sela, tzv. sobrašicama. Imena graditelja su ostala nepoznata, ali izgleda da su to bili mještani, osim jednog, koji je bio sa Tare. Dužina crkvice je 11, a širina 5 metara. Oltar je zaokrugljen, dok je ikonostas sasvim lijepo oblikovan.

Crkva brvnara u Kućanima

Crkva brvnara u Peti, zaseoku Kućana, najmanja je crkva brvnara na Zlatiboru. U njoj se nalaze carske dveri Simeona Lazovića iz 1780-te godine. Turci su je zapalili tokom Prvog srpskog ustanka, a obnovljena je 1832-ge godine. Prestala je da opslužuje i njen inventar je prenijet u crkvu u Negbini, a u njoj su ostala samo vrata od velike istorijske i umjetničke vrijednosti, koja su nestala.

I u drugim selima su postojale crkve brvnare, ali su ih Turci popalili ili su propale. Postojala je jedna na krivorječkom groblju u Cerovu, čiji temelji su se do skoro poznavali, a vjeruje se da su se ovakve crkve nalazile i na mjestima zvanim crkvine, kojih ima u skoro svim zlatiborskim selima.

Putujući preko Zlatibora 1826-te godine, Joakim Vujić je posjetio crkvu u Cerovu i o tome pisao u svojoj knjizi "Putešestvije po Serbiji": Posle ručka sa popom Tucovićem i mojim momkom krenem se odavde, pređem potom Grabovicu, prispem jednoj maloj, od drveta načinjenoj crkvi, koja hram jest svjati prorok Ilija. Pri ovoj crkvi su od 1837-me do 1860-te godine vođeni matični protokoli. Kad je 1859-te godine podignuta crkva u Mačkatu, u nju je prenijet inventar iz ove crkvice.

Crkva Svetih Petra i Pavla u Sirogojnu

Crkva u Sirogojnu je zidana 1821-ve, trudom rujanskog serdara Jovana Mićića i mještana iz okoline. Čuva više vrijednih ikona, među kojima su i one koje je naslikao Simeon Lazović.

Crkva u Mačkatu

Crkva u Mačkatu iz 1859-te čuva ikone Aleksija Lazovića.

Crkva u Bijeloj Rijeci

Crkva u Bijeloj Rijeci potiče iz doba Nemanjića. U njoj se nalaze carske dveri koje je slikao Aleksije Lazović 1817-te godine.


Etno selo, Sirogojno

Muzej "Staro selo" u Sirogojnu čuva najljepše primjerke zlatiborskih kuća i drugih građevina nekada potrebnih za život.

Spomen-česme



Česma u Čajetini

Spomen-česme se nalaze u Čajetini ("...u spomen na srećno spasenje Nj.v. kralja Milana u Ivanjdanskom atentatu..." i "...u slavu besmrtnih ratnika sreza zlatiborskog palih u ratovima za oslobođenje i ujedinjenje 1912-1918..."), na Oku (podignuta ratnicima od 1912-te do 1918-te godine iz sela Semegnjeva, Branežaca i Šljivovice), i Popovoj Vodi (izginulim ratnicima od 1912-te do 1918-te iz sela Drijetnja, Ljubanja, Kačera, Mačkata i Krive Rijeke).
Spomen česma na Oku

Spomen-ploče

Spomen-ploče izginulim ratnicima za slobodu i ujedinjenje od 1912-te do 1918-te se nalaze i u crkvama u Ljubišu i Bijeloj Rijeci.

Spomenička obilježja sa spomen-pločama borcima Prvog i Drugog svjetskog rata urađena su u Kremnima i Mokroj Gori.

Spomenik na Kraljevim Vodama

Na Šumatnom brdu se nalazi spomen obelisk strijeljanim ranjenicima na Palisadu decembra 1941-ve godine, a posvećen je i narodnom heroju Savu Jovanoviću Sirogojnu i prvoborcu Aleksandru Jovanoviću Otrovu. Na Palisadu se nalaze dva spomen-obilježja posvećena najvećoj pobjedi zlatiborskih partizana nad bugarskim okupatorom 24-tog, 25-tog i 26-tog avgusta 1944-te godine. Spomen obelisk je podignut na inicijativu predsjednika Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, Josipa Broza. Namjera je bila da se izgradi spomenik zlatiborskim partizanima koji bi se vidio iz svih krajeva tadašnjih Partizanskih Voda. Na spomeniku su upisani stihovi Vaska Pope: Ne dam ovo sunca u očima, ne dam ovo hleba na dlanu!

Spomen-biste

U čajetinskom parku postavljene su četiri spomen-biste prvoboraca: Dobrila Petrovića, Rađena Simovića, Milivoja Ječmenice i Aleksandra Jovanovića Otrova.

Manastiri



Manastir Rujno

na sjevernim obroncima Zlatibora, bio je kulturni i prosvjetni centar u XVI vijeku. Nalazio se u selu Vrutcima, i u njemu je radila jedna od prvih srpskih štamparija. Od mnogih štampanih djela iz ove štamparije, sačuvano je samo jedno Četvorojevanđelje, ali ni ono nije cjelovito. Štampao ga je samouki monah Teodosije, i završio ga je 1537-me godine. Slova su na njemu gruba i neujednačena i bila su napravljena od drveta. Jevanđelje je štampano crnom bojom, osim inicijala i početka Jevanđelja, gdje je upotrijebljena crvena. Posle 1537-me godine, kaluđeri iz manastira Rujna prešli su u manastir Raču. Najvjerovatnije je da su Turci u drugoj polovini XVI vijeka srušili manastir Rujno i njegove blokove fino obrađenog crvenog mermera odvukli u Užice i iskoristili za izgradnju islamske vjerske škole (medrese).

Manastir Uvac

U narodnoj pjesmi "Miloš u Latinima", pored ostalih nemanjićkih zadužbina, pominje se i crkva Janja. Ni do danas nije tačno utvrđeno mjesto gdje se nalazio ovaj manastir, mada se pominje više lokaliteta, kao što su, na primjer, Breskva, Rebelj, Sinjac i Rutoše, ali tradicija kaže da je to predio Stara Dobra u zlatiborskom selu Uvcu, pored istoimene rijeke. Tu postoje ruševine koje ukazuju da se ovdje nalazio jedan od značajnijih manastira nemanjićke države. Bio je veoma bogat i posjedovao je vinograde i pašnjake. Ruševine ovog manastira su skoro obnovljene i na njihovom mjestu je izgrađen manastir Uvac.

Manastir Dubrava

takođe tek nedavno obnovljen, bio je Janjin metoh i jedna od mnogih crkava podignutih na Uvcu radi zaštite od bosanskih jeretika bogumila.

Prema jednom narodnom predanju, i u centru sela Gostilja nalazio se jedan srednjovijekovni manastir, zvan Bukalište.

Upustvo Za KorišćEnje Ovog Bloga

Generalna Trekbekovi (0) Komentari (1)   

DOBRODOŠLI NA MOJ BLOG
http://zlatiborac.blog.rs
http://www.zlatiborac.co.nr

O blogu

Ono što želim na prvom mestu da uradim ovim mojim blogovanjem je da promovišem smeštaj na Zlatiboru u Apartmanima Josipović, kao i da promovišem sam Zlatibor.
Pored toga pisaću o temama iz raznih oblasti kao što su ekonomija, investiranje, digitalna fotografija, zabava, sport, muzika, edukacija, internet, informacione tehnologije, download i mnoge druge.

Obzirom da  mi je prioritet da promovišem "Apartmane Josipović", na ovom blogu će se najnoviji postovi (članci) prikazivati poslednji (kako bi članci sa apartmanima bili na početnoj strani), tako da je najbolje da člancima pristupate kroz linkove ka određenim kategorijama.

Pretraga

U okviru svake kategorije kao početni članak (sadržaj) stoji spisak svih članaka vezanih za odabranu kategoriju, što će vam pomoći da lakše pronađete članak i temu koja vas zanima, a na svakom članki postoji link "naziv kategorije" npr "Digitalna fotografija" koji vas vodi na sadržaj za datu kategoriju (pregled svih članaka).


Klik za povratak na sadržaj date kategorije

Najbolji način da pronađete ono što vas zanima pored pregleda određenih kategorija je putem polja "pretraži", koje će vam kao rezultat vaše pretrage prikazati članke u kojima se nalazi traženi pojam.

Zatim klikom na naslov članka, otvoriće se taj članak, u kome se pojavljuje traženi pojam u okviru koga možete koristiti opciju "Find"  iz vašeg pretraživača kako biste direktno došli do pojma koji tražite.

  

Članke možete tražiti i po datumu kada su objavljeni putem kalendara na desnoj margini bloga.

Komentari

Slobodno komentarišite postove. Šaljite svoja mišljenja i sugestije, predloge , a ja ću se truditi da vam izađem u susret.

Nepristojni komentari će biti obrisani!

RSS

Da bi ste pratili ovaj blog putem RSS čitača koji ste odabrali (npr. bloglines.com) potrebno je da u sekciji "Linkovi" kliknete na link "RSS"

 

Takođe to možete uraditi klikom na

Bloger: Vladimir Josipović
e-mail: vlado.ns@gmail.com

Apartmani Josipović - Video

Apartmani Josipović Trekbekovi (0) Dodaj komentar   

FTN - JET SET - Stripovi 7

Zabava Trekbekovi (0) Dodaj komentar   

FTN - JET SET - Stripovi 2

Zabava Trekbekovi (0) Dodaj komentar   

Apartman 3

Apartmani Josipović Trekbekovi (0) Komentari (4)   

 

 

Apartman 3

Ovaj apartman sadrži 1 sobu, kuhinju i kupatilo.
Pogodan je za porodice.

Kapacitet: 4 ležaja

Cena:za tačne cene pozvati date brojeve telefona.

Apartman 2

Apartmani Josipović Trekbekovi (0) Komentari (4)   
 
Apartman 2

Ovaj apartman sadrži 2 sobe i kuhinju, kupatilo.
Pogodan je za porodice.

Kapacitet: 6 ležaja

Cena: za tačne cene pozvati date brojeve telefona.

Apartman 1

Apartmani Josipović Trekbekovi (0) Komentari (17)   

 

Apartman 1

Ovaj apartman se nalazi u prizemlju kuće.

Kapacitet: 2 ležaja

Cena: za tačne cene pozvati date brojeve telefona.
Some rights reserved ®