Mkatalog - Prevara Ili Ne?

Informacione Tehnologije Trekbekovi (0) Komentari (15)   

 

Dobio sam danas poruku sadržaja:
mtsPromo
"Preuzmite Java aplikaciju mKatalog i jednostavno koristite mts usluge u okviru opcije mtsKatalog. Uskoro cete dobiti link za besplatno preuzimanja aplikacije."
posle par sekundi je usledila poruka:
"Title:
Odjava prijema mtsPromo poruka: SMS na 6560
Adress:
http://dl.mkatalog.rs "

 Evo korisnih linkova koji pojašnjavaju o čemu se ovde radi:

Promocija ili prevara? - elitesecurity forum 

"MTS ne sme da dovodi korisnika u zabludu i da preko svoje zvanične poruke reklamira drugu firmu. Mora postojati u nazivu sms-a, naziv firme koja se reklamira. To je kršenje Zakona o zaštiti potrošača, i dovođenje potrošača u zabludu. Potrošač mora biti jasno informisan, i ne sme dobijati poruke od strane mts-a, a u korist drugih pravnih lica a da za to nije dao saglasnost što je još jedan prekršaj. Ti si dao mts-u saglasnost, ali da ti samo šalje njihovu ponudu. I to je takođe još jedan prekršaj. A kako se on dogovrio sa drugim preduzećima to je njegova stvar, ali ne sme da krši Zakon. "

Šta je m katalog - www.mkataolg.rs 

Na koga je registrovan domen? - Domain Tools

 

Kako Sajtovi Za On-Line Aukciju ZarađUju Novac?

Informacione Tehnologije Trekbekovi (0) Komentari (11)   

 

Čuli ste da je vaš prijatelj kupio mini liniju za 60 din, gitaru za 450 din, digitalnu kameru za 1200 din?
Zvuči vam previše dobro da bi bilo istinito!?
Evo ukratko o čemu se radi:
Kod standardnih aukcija, samo se osoba koja je izlicitirala najveću sumu obavezuje da taj iznos plati.
Kod on-line aukcije važi isto uz malu začkoljicu da  svaki put kada kliknete i  plasirate ponudu za određeni proizvod plaćete  cenu odnosno trošite kredit koji je nepovratan.

Evo primera za sajt www.nekajacu.com

 

 

 

Na početnoj stranici vas očekuju aktivne ponude sa njihovom trenutnom cenom i vremenom preostalim za licitaciju.
Da biste mogli da učestvujete u licitaciji morate kupiti kredit. Prosečna vrednost kredita iznosi 18,3 dinara. Dakle svaki put kada kliknete na neku ponudu vi ste nepovratno izgubili 18,3 dinara osim ako na kraju baš vi ne izlicitirate najveću vrednost i kupite proizvod.

Evo šta se dešava svaki put kada ponudite novu vrednostodnosno svaka ponuda:
     - produžava aukciju za 15 sekundi
     - povećava cenu za 3 RSD
     - smanjenje broja kredita za 1

 

 

 

Na osnovu podataka na slici ispod analiziraću neke već završene aukcije odnosno već prodate proizvode.

 


Dobitgubitak sajta nekajacu.com (za jedan proizvod) računamo po sledećem obrascu:

DobitGubitak=((Izlicitirana cena/porast cene po kliku)*prosečna cena jedinice kredita)-cena u radnji

Primer : Nokia mobilni telefon
Izlicitirana cena= 7.164
Porast cene po kliku= 3 din
Prosečna cena jedinice kredita= 18,3
DobitGubitak=(7.164/3)*18,3-23.990= 19.710,4
Dakle na ovom proizvodu sajt nekajacu.com je zaradio celih 19.710,4 din za kredite + 7.164 dinara za ostvarenu cenu licitacije.


Pregled za ostale proizvode je u tabeli:

 

 

 Iz tabele se vidi da je na nekim proizvodima ostvarena dobit na nekim gubitak ali kada se sve sabere i oduzme nekajaću.com je inkasirao : 13.893,4 dinara samo za kredit + izlicitirane sume.
Kao i svaki biznis na početku i ovde se verovatno posluje sa gubitcima (sto se u mom primeru ne vidi jer je uzorak mali) dok se ne razvije posao, odnosno dok se ne privuče veći broj korisnika.
Moj savet:
Licitirajte samo za one proizvode koji vam zaista trebaju i koje ste svakako planirali da kupite pa na ovaj način pokušavate da uštedite. Dakle budite spremni da platite punu cenu odnosno cenu iz radnje i nadajte se da niko neće licitirati preko te cene.


Srećno!

Kako Blokirati Pristup Facebook-U

Informacione Tehnologije Trekbekovi (0) Komentari (7)   

Brinete za brata, sestru, mamu, sina, ćerku, druga jer previše vremena provode na Facebook-u?

Prikažaću vam jednostavan način kako da blokirate pristup Facebook-u ili bilo kom drugom sajtu.

Postupak je veoma jednostavan:

  1. Otvorite fajl "hosts" koji se nalazi u C:WindowsSystem32driversetc




  2. Na dnu fajla dodajte 0.0.0.0     adresu sajta koji želite da blokirate
    na primer:

    0.0.0.0     www.facebook.com



  3. Sačuvajte fajl

Naravno sajtovi se mogu odblokirati brisanjem dodatih linija i ponovnim čuvanjem fajla.
Za većinu osoba koji koriste računar samo kako bi "fejsbučili"  ovo bi trebalo da bude dovoljno.

Za malo naprednije korisnike trebalo bi da uvedete nove naloge na windows-u, sto možete uraditi u sekciji "User accounts" u Control Panel-u.

 

 
Potrebno je da kreirate novi nalog čiji korisnik neće moći da menja gore pomenuti fajl "hosts". To ćete moći da radite samo vi kao administrator. Pristup vašem (administratorskom) nalogu naravno zaštitite šifrom.
 
 
Zanimljive su i opcije koje nudi servis "Parental Controls" u novom Windows 7, kojima možete vremenski ograničiti pristup računaru, ograničiti listu programa koji mogu da se koriste i sl.
 
 

 

ZašTo žEne Postavljaju Boju Brusa Na Facebook?

Informacione Tehnologije Trekbekovi (0) Komentari (6)   

 


 

 

Mnogi od nas (uglavnom muških) se pitaju zašto naše prijateljice sa Facbook-a postavljaju boju  na FB status. Svaki put kada pogledam svoj "Home page" on je preplavljen sa bojama... Ima ih od bele do "bez" boje.

Posle nekoliko poruka i komentara na statuse otkrio sam da se radi o boji njihovog brushaltera. Mislim sve je to lepo,ali me fascinirala činjenica da je to toliko uzelo maha pa 90% prijateljica ima neku boju na statusu i to devojke koje nisu međusobno povezane. Zanimalo me ko je sve to pokrenuo i zašto je ta kampanja tako dobro prihvaćena (širom sveta)?

Konačno, jedna Senka je popustila i pomogla mi da otkrijem o čemu se radi.

 Evo objašnjenja:

 Ispostavilo se da žene širom sveta postavljaju boju brushaltera koju nose na svoj FB status kao znak podrške za žene obolele raka dojke. Navodno ideja je potekla od žena iz Detroita.

Evo poruke koja je kružila među ženama:

Napisi boju brushaltera kao svoj status.
Samo boju, nista drugo. Posalji ovu
poruku svojim prijateljicama- SAMO ZENAMA.
To je jedan od nacina, ovih dana pokrenut
u celoj Evropi, podrske svima obolelim od raka
dojke kojim cemo pokazati svoju senzibilnost
i svesnost situacije...
Izabrali smo ovaj nacin igre,
jer ce biti jako zanimljivo kada muskarci
budu poceli da pogadjaju zasto da sve zene
imaju kao status neku boju.. I tako cemo, na neki
nacin, svi biti ukljuceni!

Ova akcija predstavlja veoma uspešan primer virtuelnog advertajzinga (viral marketing), koja se za sada  komercijalno ne eksploatiše, odnosno nema nikakvog prikupljanja novca u svrhe lečenja raka dojke. Ovo je jedan od do sada najsnažnijih primera kako se marketing socijalnih mreža može koristiti za "više ciljeve".

Definitivno postoji velika prilika da s socijalne mreže tipa Facebook-a koriste u plemenite svrhe, umesto da se naši životi stavljaju na izvolte kojekakvim voajerima.

Piše: Vladimir Josipović

Some rights reserved ®