Sportska Biohemija – Upale MišIćA

Health & Fitness Trekbekovi (0) Dodaj komentar   

izvor: www.b92.net

Upale mišića su realnost svakog sportiste koji posle cele zime slabe ili nikakve fizičke aktivnosti pokuša da se naprasno vrati u formu za jedan dan. Zato za sve Vas koji ste dobili upalu mišića ili ćete je tek dobiti ili ste je možda preležali nekad u životu, evo prilike da vidite zašto je mlečna kiselina nešto što treba da ostane u jogurtu, a ne u mišićima, kako sprečiti njen nastanak i kako je najbrže odstraniti iz organizma kada nastane.

Tvrdnja da upala mišića nastaje kada se u mišićima nagomila izvesna „mlečna kiselina“ je nešto što se već smatra intelektualnom baštinom naroda i stvar je opšte kulture. Međutim, otkud mlečna kiselina tu i čemu zapravo služi, nešto je što se ljudi retko zapitaju. Ono što znamo je da mlečna kiselina nastaje kada se događa mlečnokiselinsko vrenje mleka, pod dejstvom raznih bakterija, što se koristi kao industrijski proces u proizvodnji prehrambenih namirnica kao što su sir ili jogurt. Odkud onda mlečna kiselina u ljudskim mišićima? Da bi se dobili odgovori na ovo pitanje, potrebno je najpre pogledati kako funkcioniše mišićna ćelija i kako se odvija njen energetski metabolizam.

 (Dalje)

10 Vrsta Sklekova

Health & Fitness Trekbekovi (0) Dodaj komentar   

Kako Da Se Pravilno Obrijete?

Health & Fitness Trekbekovi (0) Komentari (12)   

 

 

Ako ste muškarac, brijaćete se do kraja života, voleli vi to ili ne.

Mnogi muškarci smatraju da je brijanje bolan i nelagodan posao, ali ovo je posledica njihove loše tehnike brijanja.

Pogledajte kao da se ispravno obrijete, uz oštar brijač i odgovarajuću penu/gel, i uživajte u čistom i glatkom brijanju.

Tehnika pravilnog brijanja će sprečiti pojavu pečenja i urastanja dlaka.

Pratite sledeće korake:

KORAK 1 - Priprema

Dobro umite lice pre brijanja. Ovo će sprečiti infekciju u slučaju da se posečete.

Možete i umiti lice blagim gelom za piling. Na taj način ćete bolje pripremiti svoju kožu i bradu za brijanje.

 

 

KORAK 2 - Omekšajte bradu

Potopite peškir u toplu vodu, prislonite na lice i držite 30 sekundi. Ovo će smekšati i opustiti vašu bradu i kožu.

 

KORAK 3 - Nanošenje pene/gela za brijanje

Uzmite malo pene za brijanje na dlan, i nanesite na vrat i bradu u kružnim pokretima odozdo ka gore, i prekrijte sve delove koje želite da obrijete - ravnomerno.

Koristite oštar brijač, za glatko i bezbolno brijanje.

 

KORAK 4 - Brijanje gornjeg dela lica

Dugim jednakim potezima obrijte gornji deo brade od zulufa do ivice brade (vilice).

 

KORAK 5 - Brijanje vrha brade i vrata

 

Da biste obrijali vrat, pokreti neka budu od dole ka ivici brade (uz dlaku) da biste izbegli pečenje i pojavu uraskih dlaka.

 

KORAK 6 - Glatko (fino) brijanje

Za glatko brijanje možete slobodnom rukom blago zatezati kožu lica.

 

KORAK 7 - Brijanje gornje usne

Zategnite gornju usnu preko (gornjih) zuba i obrijte je laganim potezima na dole.

 

KORAK 8 - Isperite brijač

Isperite brijač pod mlažom vode ili ga potopite u posudu sa čistom vodom da biste uklonili dlaku koja se nalazi na njemu.

 

KORAK 9 - Popravka

Operite penu sa lica toplom vodom, i obrijte delove koje ste propustili, sa mokrim brijačem.

 

KORAK 10 - Hidratacija

Nakon brijanja na kožu nanesite neki balzam (koji sadrži vitamine, aloa vera..). izbegavajte preparate na bazi alkohola koji mogu isušiti vašu kožu.

Na kraju po želji možete naneti i hidratantnu kremu.

 

Trening - TrbušNjaci

Health & Fitness Trekbekovi (0) Komentari (1)   
 

Some rights reserved ®