Cista kvantitativna analiza proverava brojke i rezultate bez ikakvog pogleda na biznis kao
takav. Iako čak i fundamentalna analiza podrazumeva neke matematicke operacije, njihova
briga je prvenstveno sam biznis, fokusira se na stvari kao ekspertiza menadzmenta,
konkurenciju,mogucnosti razvoja trzista za nove proizvode i slicno. Kvantitativna analiza ove
stvari shvata kao subjektivna gledista i umesto njih, fokusira se na podatke koji nikad nisu
kontraverzni i uvek se mogu analizirati. Menadzment ne govori tacne stvari uvek, ali brojevi
uvek govore istinu.
Poslednjih godina, napredkom kompjutera, mnogi "kvant" investitori kupuju i prodaju čisto na
kvantitativnoj osnovi bez obzira na biznis ili trenutnu procenu - radikalna promena u odnosu
na fundamentalnu analizu. Oni ce cesto
koristiti ideje kao akcijina relativna snaga, sto je mera kako akcija napreduje u odnosu na
celo trziste.Mnogi investitori veruju da ako nadju "prave brojeve" da će uvek moci da nadju
kombinaciju akcija koja dobija.
 
Neki od brojeva koje "kvant" investitori razmatraju:
 
Velicina kompanije: Neki investitori namerno suzavaju polje interesa na kompanije odredjene
velicine, mereno ili vrednosti akcija na trzistu ili prihodima.Ovo se najcesce radi tako ?to se
kompanije podele po kapitalizaciji ( ukupna vrednost akcija kompanije na trzistu) i zovu ih
"micro caps" "small-caps", "mid caps", "large-caps" gde CAP znaci kapitalizacija ukratko.
Kompanije razlicitih velicina su istorijski donosile razlicite procente zarade, i to manje
kompanije veci-procenti. Iako nema pravila, ovako izgleda podela :
 
MICRO - $100 miliona ili manje
SMALL - $100 miliona do $500 miliona
MID - $500 miliona do $5 milijardi
LARGE - $5 milijardi i vise

 
Screen-based ili filterisanje je metoda koji mnogi analiticari koriste da izaberu investicije. Oni
imaju set kriterijuma i istrazuju samo kompanije koje spadaju u tu grupu. Sa obzirom na
kompjutere, ovaj metod je sve popularniji. Filteri mogu da kontrolisu mnoge faktore koji su  pozeljni ili nisu u potencijalnoj investiciji u odredjenom periodu.
 
Dok neki investitori koriste filtere da pronadju kandidate pa onda primene fundamentalnu
analizu na kanditatima, drugi koriste filtere kao presudni faktor i kupuju i prodaju iskljuciv
bazi rezultata filtriranja. Oni tvrde da se na taj nacin eliminisu emocije iz procesa. ( njihov
protivnici tvrde da se tako eliminise i inteligencija iz procesa )
 
Momentum- Investitori koji traze momentum traze kompanije koje ne samo da
"dobro"posluju nego su na glasu.
DOBRO je definisano u odnosu na ocekivanja investitora ili u odnosu na ostale kompanije
berzi.
 
MOMENTUM kompanije cesto rutinski objavljuju rezultate koji su bolji od ocekivanja
analiticara ili imaju bolju zaradu i rezultate od konkurencije.Ovakav rast se tumaci kao zn
da kompanija jako dobro posluje. Ovi investitori cesto zele da kupe akcije firme cije su ak
rasle brze od drugih unazad nekoliko meseci.
 
CANSLIM- metoda koju je prvi lansirao William J. O'Neil koja je hibrid kvantitativne i tehn
analize koju on opisuje detaljno u knjizi "How to Make Money in Stocks"
 
"C" i "A" od CANSLIM formule, znace da se traze kompanije sa zaradama cije se uvecanje
uvecava u SADASNJOSTI ( CURRENT ) i na GODISNJEM ( ANNUAL ) nivou
 
the "C'' and ''A'' of the CANSLIM formula tell investors to look for companies with accelera
Current and Annual earnings.
 
"N" je za "NEW" novi proizvodi, nova trzista, menadzment..
 
"S" je small cap i veliki volumen traznje.
 
"L" je znak za "LEADER" ( vodja ) ili LAGGARD ( pratilac, onaj sto okleva, spor je )
 
"I" Je faktor institucionalne podrske. ( Ako je jedan veliki igrac na berzi iza kompanije je
idealno, ako ih je vise, verovatno je voz prosao )
 
"M" - prati pravac trzista, berze (MARKET)
 
Investor's Business Daily je novina koju je lansirao William J. O'Neil da bi investitori vezba
CANSLIM, ali je postala siroko citana publikacija od svih vrsta biznismena i investitora.
 
CANSLIM takodje podrazumeva komponente TEHNICKE ANALIZE, sto je tema sledeceg ,
sedmog poglavlja.